NYC / 1

New York! Vilken stad... Vi flög Arlanda - Bryssel - New York vilket tog ca 12h med alla stopp. Bodde gjorde vi på Double Tree by Hilton som låg precis vid Times Square. Jättefint hotell med perfekt läge till allt, hade kanske inte valt det hotellet igen eftersom det ligger mitt i smeten vilket var lite jobbigt när man skulle hem/iväg.
 
(Precis när vi var på väg till hotellet sprang jag in i Linn, en kompis, som också var i NYC. Hur sjukt? Visste att hon var där men att vi råkade springa på varann där och då var så himla skumt.. Hände samma sak på Stockholm Central när jag sprang på Norna förra helgen. Inte riktigt samma storlek men...) 
Som sagt låg det mitt vid Times Square och detta var utsikten från 34e(!) våningen. 
 
Vi kom dit på eftermiddagen någon gång så vi alla var väldigt trötta efter att ha gått upp kl 4:-) Men kände ändå att jag ville ut och se staden och inte bara sitta på hotellrummet, så gick längs med Broadway och kom direkt till den gigantiska Forever 21 butiken. Den var jobbigt stor, fyra våningar med SÅ mycket kläder. 
 
Nästa givna stopp var Sephora, inte för att jag behöver smink efter vår LA-resa men hade önskningar hemifrån samt några saker på min egna shoppinglista... 
 
Bland annat denna! Två mini-marc jacobs parfymer, de är verkligen minimaliska men s'cute och perfekt när man vill testa en parfym (hört så mycket bra om dessa). 
 
Och denna ögonbrynspenna från Anastasia som jag också hört massa bra om. Den är verkligen heeelt underbar, dock råkade jag köpa fel färg :-)) den är typ röd-brun-aktig men funkar ändå om man blandar ut den lite. 
 
Blev verkligen hög på den här staden, redan första dagen, sa till mamma och Axel när jag kom tillbaka "jag borde vara helt slutkörd och ligga död på soffan som er två efter att ha gått upp så tidigt men jag känner mig helt speedad" och det gjorde jag. Svårt att undivka den konstanta pulsen som pågår i staden, speciellt vid Times Square. 
Travel. | |
Upp