SÖNDAGSTANKAR //

 
Har så mycket i mitt huvud just nu. Lyckligare än lyckligast pga våren, vädret, allt. Taggad inför framtiden!! Ljuset i mörkret äntligen, ska söka utbildningar, boka flygbiljett till LA i veckan och prata med jobbet om sommaren. Om mina planer går i lås kommer denna sommaren att bli helt fantastik.
 
Men jag har insett en viktig grej, att även om man har en massa roliga saker inplanerade som man ser framemot, så är det minst lika viktigt att man är lycklig och mår bra däremellan också. Att bara boka in roliga resor, träffar, saker man ska göra och må piss resten av tiden är inte heller hälsosamt. Att kunna må bra i vardagen och känna sig tillfreds med allt - det är för mig att vara lycklig. För det spelar ingen roll hur bra jag mår, om jag är utomlands eller på festival eller gör något kul med mina vänner/familj, om jag inte känner att jag kan må bra efteråt heller.
 
Jag levde kanske lite så förut, såg livet och vardagen som transportsträckor till nästa roliga grej som skulle hända. Men sen insåg jag att det inte fungerar att ha det så. Jag hade brutal ångest efter att jag gjort något som jag sett framemot, jag ville inte att tiden skulle ta slut och fick panik på grund av det. Men nu har jag lärt mig att uppskatta vardagen, att ha kul och må bra på jobbet, mycket tack vare alla sköna människor jag får jobba med varje dag. Även att uppskatta min familj och vara glad för att jag bor hemma och får umgås och träffa dem varje dag. Bara såna småsaker som man lätt glömmer.
 
Hur som helst, måndag imorgon och jag återgår till mitt 25h schema, ska bli skönt faktiskt! En massa plugg står dock på schemat, högskoleprovet nästa lördag gah. PUSS
Random shit that no one really cares about | |
Upp