OM ATT LEVA I LONDON

Sjukt frånvarande. Mycket som snurrar i huvudet.

Har haft en förjävlig jobbvecka, en ledig dag och 6 dagars jobb. Men jag trivs mer och mer på jobbet tack vare alla härliga människor jag får jobba med. De kommer från alla världens hörn(okej mest Spanien och Italien) och jag kan direkt säga att jag inte saknar svenskar. Så många stela, osociala och rent av tråkiga människor man mött på jobbet. Men här är de annorlunda, folk vill veta saker och de frågar, speciellt om Sverige och varför jag är här. Det är lite jobbigt att försöka förklara att jag endast åkte hit för att ha kul, medan de mer eller mindre var tvingade att söka sig till ett annat land pga att deras egna hemländer är fattiga och i kris. Men jag är så glad att jag fått träffa och lära känna alla dessa människor. Finns inget bättre sätt att börja en jobbdag, när man kommer dit och ens kollegor blir genuint glada av att se dig. Finns speciellt en kille som har världens härligaste leende, skiner alltid upp som en sol och man kan själv inte låta bli att le stort.

Samtidigt saknar jag min familj otrolig. Jag saknar min säng, ett fullt kylskåp, fungerande saker, att inte behöva åka buss/tunnelbana överallt. Ska dock försöka att inte tänka på det för när jag väl flyttat hem till Sverige igen vet jag att jag kommer sakna London.

| |
Upp