13_57

Vart ska jag börja? Vi har blivit en person mer i vår lilla lägenhet, en norrlänning  som säger int och spe men som är himla go. Imorgon börjar vår rea och jag ser inte framemot fem jobbdagar = fem stängningar.
 

En solig, ledig dag i London när vi var i svenska kyrkan och såg prinsessbröllop, åt kanelbullar och drack svenskt kaffe. Vin, ost, kex och vindruvor i Holland Park som avslut.
 

Värme och shortsväder(<33333333)
 
 
Gick längs Warwick Avenue och sjöng, givetvis, When I get to Warwick Avenueeeeeeeeeee
 


Även om jag inte får åka till Grekland i år fick jag iaf dricka en iskall Mythos. Finns ingen godare öl.
 
 
 
En av de finare kvällarna från våran ballkong. Har inte utnyttjats så mycket som vi velat men vädret sviker
 
 
Igår var det bastuväder i London och både jag och Norna var lediga så vi gick till Themsen och blåste såpbubblor, lyckliga som två små barn igen.
 
Nyinköp från jobbet som inte gör sig rättvisa på bild(!!!!!!) för den är asfin.
 
 
Alltså. Får känna på fattiglivet när man flyttat hemifrån. Denna månad har jag hela *durururu* 5 pund att leva på innan lönen den 28e. EN HEL JÄVLA VECKA KVAR DIT JU. Igår spenderade jag mina sista pund på en body butter från The Body Shop (så värt) och Caramel Shortbread från Tesco (också så jävla värt).
 
Annars då. Jo tack, bra. Nej men. Har funderat en del på hur länge jag ska stanna här i London och har kommit till denna insikt: jag älskar London, denna stad, alla människor, allt som finns här, Themsen, Camden, Brick Lane, alla pubar, ja i princip allt. Men det finns en sak jag saknar med Sverige: standarden på allt. Inget mögel på toaletten, ingen heltäckningsmatta, ordentliga ytterdörrar, värme i lägenheten under de kalla månaderna. Allt sånt. Jag skulle absolut kunna tänka mig att stanna ett par månader till för nu börjar jag verkligen trivas men jag skulle aldrig i hela mitt liv vilja bo här en vinter. När vi kom i mars var det hemskt och jag kan inte tänka mig London i januari. Okej det är kallt i Sverige också (om inte kallare) men där har man iallafall ett varmt hem, en varm säng. Här är det kallt precis överallt. Inne, ute, på jobbet, i sängen, till och med i duschen. Så hemfärden blir nog inom en snar framtid, dock inte allt för snar. 
We lived in London for a while | |
Upp