Funderingar

Om 20 dagar börjar jag inte skolan. Det känns jättekonstigt men samtidigt helt naturligt. Idag är en sån dag när jag funderat jättemycket på vad jag vill göra. För det är så otroligt mycket. Jag vill uppleva andra kulturer, se andra världsdelar och känna att man lever på riktigt. Jag vill backpacka/tågluffa i Europa, ö-luffa runt bland grekiska öar, åka på en fet paradissemester någonstans. Saken är den att jag vill göra allt på en gång. Det är så lätt att glömma att man faktiskt har hela livet framför mig. Jag behöver inte åka, eller jag KAN inte åka överallt samtidigt. De grekiska öarna finns kvar när jag är 25. Europa finns kvar när jag är 20. Det är så lätt att glömma. 
 
Samtidigt ligger Stockholm och gnager bak i huvudet. På ett sätt kan jag ändå känna, iallafall just nu, att med tanke på allt nytt som händer i mitt liv och alla förändringar som redan sker vet jag inte om jag är redo att ta mitt pick och pack och flytta till Sveriges huvudstad bara sådär. Tanken på att lämna allt som för mig är trygghet - jobb, vänner, Västerås - det känns inte som det rätta just nu. 
 
| |
Upp